WENDY WHITE
EL CAMPO
30 APRIL – 6 JUNE 2014

Wendy White, El Campo<br> installation view VAN HORN, Düsseldorf 2014Wendy White, El Campo<br> installation view VAN HORN, Düsseldorf 201Wendy White, El Campo 1, 2014 (detail)<br> Courtesy VAN HORN, DüsseldorfWendy White, El Campo<br> installation view VAN HORN, Düsseldorf 2014Wendy White, El Campo<br> installation view VAN HORN, Düsseldorf 2014

Wendy White, El Campo<br> installation view VAN HORN, Düsseldorf 2014Wendy White, El Campo<br> installation view VAN HORN, Düsseldorf 2014Wendy White, El Campo 2, 2014 (detail)<br> Courtesy VAN HORN, DüsseldorfWendy White, El Campo 2, 2014 (detail)<br> Courtesy VAN HORN, DüsseldorfWendy White, Umbro, 2014<br> acrylic on canvas, gold mirrored PVC , 40,5 x 33 cm / 16 x 13 in.<br> Courtesy VAN HORN, Düsseldorf

Wendy White, Umbro, 2014<br> acrylic on canvas, gold mirrored PVC , 40,5 x 33 cm / 16 x 13 in.<br> Courtesy VAN HORN, DüsseldorfWendy White, Original (Lavender), 2014<br> acrylic on canvas, gold mirrored PVC, 40,5 x 33 cm / 16 x 13 in.<br> Courtesy VAN HORN, DüsseldorfWendy White, Nike, 2014<br> acrylic on canvas, gold mirrored PVC, 40,5 x 33 cm / 16 x 13 in.<br> Courtesy VAN HORN, DüsseldorfWendy White, Carlsberg, 2014<br>acrylic on canvas, gold mirrored PVC, 61 x 45,7 cm<br>Courtesy VAN HORN, DüsseldorfWendy White, Bundesliga II, 2014<br>acrylic on canvas, gold mirrored PVC, 45,7 x 61 cm<br>Courtesy VAN HORN, Düsseldorf

Wendy White, El Campo<br> installation view VAN HORN, Düsseldorf 2014Wendy White, Candy, 2014<br> acrylic on canvas, gold mirrored MDF, 94 x 94 cm / 37 x 37 in.<br> Courtesy VAN HORN, DüsseldorfWendy White, Pirelli, 2014<br> acrylic on canvas, gold mirrored PVC, 33 x 40,6 cm / 13 x 16 in.<br> Courtesy VAN HORN, DüsseldorfWendy White, El Campo 2014<br> bottle openers for the opening

El Campo – Das Feld

Das Feld ist der Platz, wo sich die Handlung (die Bewegung) des Spiels entfaltet. Das Feld ist ein rechteckiger Behälter und in seiner Doppeldeutigkeit eine Werbeaktion zugleich. Das Auflösen eines Logos (einer Graphik) einzig in ein Ding (eine Abstraktion) kann schon abhängig sein von der Unkenntnis über eine ausländische Markenidentifikation. Der Athlet (der Sportler) fungiert als Inhaltsvermittler, ist Symbol für Geschwindigkeit und Ausdauer und gleichzeitig Mythos fortdauernder Jugendlichkeit. Jeder will ein Trikot seines Teams.

El Campo – ließe sich im Englischen mit Camping in Verbindung bringen. Als Bill Murray in einer Szene des Films Meatballs einen roten Trainingsanzug trug, war es die bloße Nebeneinanderstellung von Synthetik und Organischem, von rot und grün. Product placement als ein Beleg für vollkommene Entspannung und Freiheit: Sportbekleidung im Wald wirkt noch cooler, sportlicher und aktiver!

El Campo – The Field

The field is the pitch, where the action (the gesture) of the game unfolds. The pitch is a rectangular container for, and also holds the dual meaning of, an advertising promotion. The dissolving of a logo (a graphic) into just a thing (an abstraction) can hinge on the caché of a foreign brand. The athlete, who is the content provider, is both a symbol of speed and endurance and also a myth of prolonged youth. Everyone wants their team’s jersey.

El Campo – in English, sounds like it has something to do with camping. When Bill Murray wore a red Adidas tracksuit in a still from Meatballs, it was the simple juxtaposition of synthetic and organic, red and green. It was product placement as an instance of supreme leisure. Sports gear in the woods is even cooler – sportier – and more active.